Inhoudsopgave:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst opafstand aangaat met de ondernemer;
3. Dag: kalenderdag;
4. Duurtransactie: een overeenkomst opafstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7. Modelformulier: het modelformulier voorherroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop opafstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voorcommunicatie op afstand;
10.Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Dinjerel Sieraden
www.dinjerelsieraden.nl
Adres: Hoofdstraat 146
6674BE
Herveld
Telefoon: +31644876570 bereikbaar van 9:00 uur tot 22:00 uur
E-mail: klantenservice@dinjerel.nl
KVK: 76478467
BTW: NL860638170B01
Indiende activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de gegevensover de toezichthoudende autoriteit: Indiende ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent
- de beroepsvereniging of-organisatie waarbij hij is aangesloten;
- de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
- een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaardenlangs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld opzodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg ofop andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast dezealgemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing enkan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steedsberoepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enigmoment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft deovereenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal debetreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door eenbepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienente worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerderebepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ vandeze algemene voorwaarden.Artikel 4 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperktegeldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk inhet aanbod vermeld.
2. Het aanbod is vrijblijvend. Deondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
3. Het aanbod bevat een volledige ennauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. Debeschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanboddoor de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingenzijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/ofdiensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden deondernemer niet.
4. Alle afbeeldingen, specificatiesgegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn totschadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
5. Afbeeldingen bij producten zijneen waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan nietgaranderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleurenvan de producten.
6. Elk aanbod bevat zodanigeinformatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingenzijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
• de prijs inclusief belastingen;
• de eventuele kosten van verzending;
• de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
• het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
• de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
• de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
• de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
• of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
• de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
• de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
• de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
• de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
• Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.
Artikel 5 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, ondervoorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaardingdoor de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbodlangs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijldlangs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolangde ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan deconsument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomstelektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische enorganisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdrachtvan data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consumentelektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passendeveiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich - binnenwettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijnbetalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren dievan belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand.Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om deovereenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling ofaanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het productof dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanigewijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagenop een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadresvan de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaardenwaaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kanmaken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van hetherroepingsrecht;
c. de informatieover garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer dezegegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van deovereenkomst;
e. de vereistenvoor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft vanmeer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
1. In geval van een duurtransactie isde bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
2. Iedere overeenkomst wordtaangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid vande betreffende producten.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering vanproducten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonderopgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat inop de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door deconsument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover datnodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indienhij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met allegeleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originelestaat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemerverstrekte redelijke en duidelijke instructies.
3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht ditbinnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan deondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels hetmodelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willenmaken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagenretour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdigzijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willenmaken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeftteruggezonden, is de koop een feit.
Bij levering vandiensten:
5. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonderopgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op dedag van het aangaan van de overeenkomst.
6. Om gebruik te maken van zijnherroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bijhet aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke enduidelijke instructies.
Artikel 7 - Kosten in gevalvan herroeping
1. Indien de consument gebruik maaktvan zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voorzijn rekening.
2. Indien de consument een bedragbetaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijkbinnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dathet product reeds terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs vancomplete terugzending overlegd kan worden. Terugbetalingzal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikttenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een anderebetaalmethode.
3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk vooreventuele waardevermindering van het product.
4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer nietalle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt,dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
Artikel 8 - Uitsluitingherroepingsrecht
1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven inlid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien deondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van deovereenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijsgebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeftverbroken.
h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op eenbepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat debedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.
Artikel 9 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzenvan de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudensprijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of dienstenwaarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt enwaar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Dezegebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzenrichtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van deovereenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijkeregelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van deovereenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop deprijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijninclusief btw.
6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor degevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bijdruk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens defoutieve prijs te leveren.
Artikel 10 - Conformiteit enGarantie
1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan deovereenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisenvan deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkomingvan de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/ofoverheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevensvoor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan dewettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomsttegenover de ondernemer kan doen gelden.
3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering aande ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de productendient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn.De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijkegeschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door deconsument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of detoepassing van de producten.
1. De garantie geldt niet indien:
· De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/ofbewerken;
· De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld ofin strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakkingbehandeld zijn;
· De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die deoverheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteitvan de toegepaste materialen.
Artikel 11 - Levering enuitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bijhet in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten enbij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan hetbedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel isvermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed dochuiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met eenlangere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indieneen bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestellinggeplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om deovereenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op eenschadevergoeding.
4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnenkan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft deconsument geen recht op schadevergoeding.
5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal deondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, dochuiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zalde ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen.Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze wordengemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kanhet herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventueleretourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bijde ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een voorafaangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzijuitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12 -Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
1. De consument kan een overeenkomstdie voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleverenvan producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggenmet inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en eenopzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomstdie voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleverenvan producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegenhet einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoeovereengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
· te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaaldeperiode;
· tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
· altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengdof vernieuwd voor een bepaalde duur.
In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomstdie voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeldafleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomsttegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
5. Een overeenkomst die voor bepaaldetijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten ofdiensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als deconsument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste éénmaand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomststrekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
6. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismakingafleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van deproef- of kennismakingsperiode.
Duur
7. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allentijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij deredelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van deovereengekomen duur verzetten.
Artikel 13 - Betaling
1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consumentverschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan vande bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomsttot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument debevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermeldebetaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudenswettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaargemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 14 -Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klachtovereenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven wordeningediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum vanontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijdvraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord meteen bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meeruitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien dewebwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die nietin onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wendentot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl),deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopendlidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft deconsument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de doorStichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraakhiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met dezebindende uitspraak. Aan het voorleggen van eengeschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door deconsument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is hetmogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijkanders aangeeft.
7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverdeproducten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 15 - Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop dezealgemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht vantoepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland
2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 16 - Aanvullende ofafwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van dezealgemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van deconsument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanigewijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen wordenopgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Uitzondering/uitgesloten producten welke niet retour verzonden kunnen worden zijn de volgende producten na gebruik i.v.m. Hygiëne zijn:
Oorbellen en mondkapjes